tirsdag 3. april 2012

Starene

 Jeg har besøkt Starene . Også her var det masse fugler på trekk. Ikke så ulikt utvalget på Østensjøvannet, men her kom man ikke så nært for foto. Kraftig vind gjorde det også vanskelig å fotografere. Stokkendene var nok i flertall, men det var også mange andre ender her. Forhåpentligvis kan jeg få bedre bilder ved senere besøk......
 Sangsvaner i luften er et flott syn
 Hvitkinngås sammen med  grågås.....tror jeg. Kanskje kortnebbgås ??
Jeg kunne se kun en hvitkinngås i denne store flokken.

5 kommentarer:

  1. Jättefina flygar bilder!! Kan tyvärr inte hjälpa dej med gässen, det är såå svårt att se skillnad på dem...:)

    SvarSlett
  2. Hei Brit, og takk for kommentarer !
    Ser det er litt mer vårlig på Starene ja, vårlivet er igang der nede. Som du sier så er det vinter ennå i Jämtland hvor vi er i påska, men det skjer vel fort utover her også. Flere plussgrader i sola på dagtid, men 10-15 minus på natta. God påske videre med dine vårfugler !

    SvarSlett
  3. Artige bilder av Grågås og den ene Hvitkinngåsa.Ønsker deg en god påske.

    SvarSlett
  4. Vad fina bilder när de flyger. Jag såg vitkindad gås igår med och fick bilder men det var lite långt håll. De betade i snöfallet stackarna

    SvarSlett
  5. Fine bilder su har her, hyggelig å hilse på deg på Østensjøvannet, har tatt meg friheten og legge en lenke til bloggen din i bloggen min. mvh Eli

    SvarSlett