tirsdag 30. april 2013

Rein og elg på Elgå

 I dag hadde vi besøk på gården av en flokk tamrein. Jeg telte rundt 30 stk og det var vel det som kalles en bukkeflokk. De var ganske skvetne og urolige av seg og det som fikk dem til å springe rundt på jordet var en traktor som kjørte på veien. Etterhvert trakk de  opp mot skogen og hoppet over gjerdet etter tur . Kanskje ikke så rart at gjerdene i bygda ser ut som de gjør.......






 Trekkelgen har nok forlatt Elgå nå, men det fins jo dem som holder til her året rundt. Denne sto alene og spiste lyng oppe i lia. Jeg kom gående mot vinden så det tok en stund før den ble oppmerksom på meg og lyden fra kamera. Jeg kunne kanskje ha gått nærmere, men dette er tross alt store dyr så jeg holdt god avstand. 

6 kommentarer:

  1. Härliga bilder Brit.Din sista älgbild är så vacker.
    Härligt också att få se ren sådär fritt betandes.Mycket trevliga bilder för en västkustbo.
    Kram.

    SvarSlett
  2. Vilka fina bilder....häftigt med ren.
    Älgar är ju alltid läckert o se. Mina älgar har varit borta nu ett bra tag.

    SvarSlett
  3. Tenk å ha rein så nært da, å så mange da gitt. Heldige du som bor og har naturen så nært deg Brit :-)

    SvarSlett
  4. Jättefina bilder av de lika fina djuren! Gillar speciellt den sista bilden på älgen! :)

    SvarSlett
  5. Flott serie som jeg likte godt.

    Ottar

    SvarSlett
  6. Det var mange rein som kom på besøk. De kan vel være en plage som tar av beitet til hushyra. Men artig ser det da ut til for oss som ser på bildene dine. Og så det fine bildet av elgen. Ja du har mange dyr nære innpå deg. Det kan gi mange fine motiver for en hobbyfotograf. Fine bilder.
    Ha en fin ukeslutt.

    SvarSlett